Kako su ilustratori 1900. predviđali 2000.

616

Neposredno pre početka 20. veka, jedna nemačka fabrika čokolade iz Hildebranda kreirala je izuzetno zanimljivu marketinšku kampanju kako bi obeležila prelazak u novi vek.

Naime, ovaj proizvođač čokolade je odlučio da naruči 12 posebno dizajniranih razglednica koje bi na zanimljiv način prikazale kako će izgledati život za sto godina. Tako je, počevši od januara 1900. godine, svaka kutija čokolade ovog proizvođača bila bogatija za jednu futuristički ilustrovanu razglednicu.

Način na koji su umetnici videli vreme u kom mi sada živimo izuzetno je interesntno – s jedne strane postoje predviđanja koja će vam izmamiti osmeh, dok s druge ima onih koja nisu daleko od naše svakodnevnice.

Inače, ovo nije usamljeni primer korišćenja futurističkih motiva kroz ilustracije u periodu smene 19. i 20. veka. Slične ilustracije pojavljivale su se u četiri serije u susednoj Francuskoj, ali kao kartice koje su na početku bile ubacivane u kutije cigareta, dok su vremenom bile štampane kao razglednice.

Vama ostavljamo da razmislite kako će čovečanstvo izgledati 2100. godine…

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here